Konsultacija dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros 2025–2026 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio tinklo nuostatų pakeitimų projekto v4

Konsultacijos pradžia: 2025 m. spalio 31 d.

Konsultacijos pabaiga: 2025 m. lapkričio 25 d. (imtinai)

Pastabas/pasiūlymus teikti: AB „LTG Infra“ Paslaugų vystymas ir pardavimai, Paslaugų reglamentavimas, vyr. specialistei Justinai Satkūnei, el. paštu: justina.satkune@ltginfra.lt 

 

Vadovaudamasis Konsultavimosi su geležinkelio įmonėmis (vežėjais), pareiškėjais ir kitais asmenimis taisyklių (Konsultavimosi taisyklės) nustatyta tvarka, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas AB „LTG Infra" (toliau – Valdytojas) teikia viešajai konsultacijai Viešosios geležinkelių infrastruktūros 2025–2025 metų tarnybinio traukinių tvarkaraščio tinklo nuostatų (toliau – Tinklo nuostatai) projektą (4 versija).

Šia viešąja konsultacija Valdytojas pristato pokyčius, susijusius su Valdytojo naujo Stočių veiklos planavimo ir valdymo įrankio (angl. Yard Management System) (toliau- YMS sistema), planuojamo pradėti naudoti vykdant Valdytojo veiklą, apimančią Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (toliau – GTK) 24 straipsnyje numatytų funkcijų vykdymą (toliau – Valdytojo veikla), 2025–2026 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio (toliau – 2025–2026 m. TTT) galiojimo laikotarpiu.

YMS sistemoje bus kaupiami ir apdorojami Valdytojo veiklai vykdyti reikalingi Pareiškėjų¹ ir remonto įmonių² Valdytojui pateikti duomenys, apie traukinių sudėtį, vagonų skaičių, vežamą krovinį, traukinio svorį, ilgį, traukos riedmenis bei vagonų buvimo vietą geležinkelio stočių keliuose, būtini Traukinio lapui suformuoti ir pasirengimo vežti duomenims užfiksuoti (toliau – Duomenys).  Duomenų apimtis ir formatas yra suderinti su GTK, 2021 m. kovo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/541, kuriuo dėl duomenų skaičiavimo ir keitimosi jais supaprastinimo bei tobulinimo ir pakeitimų valdymo tvarkos atnaujinimo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1305/2014, 2011 m. gegužės 5 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 454/2011 dėl transeuropinės geležinkelių sistemos telematikos priemonių keleivių vežimo paslaugoms posistemio techninės sąveikos specifikacijos bei kitų teisės aktų reikalavimais.

Valdytojui pradėjus naudoti YMS sistemą Valdytojo veiklai, Valdytojas automatizuotu būdu apdoros Duomenis, atsisakys Traukinio lapo pateikimo elektroniniu paštu. YMS sistema turės tiesioginę sąsają su elektroniniu Valdytojo paslaugų portalu „InfraGo“ (toliau – „InfraGo“), todėl Duomenis Pareiškėjai ir remonto įmonės pateiks į „InfraGo“, taip pat kaip ir iki šiol – portalo pagalba galės prašyti skirti Pajėgumus, matyti skirtus Pajėgumus ir jų panaudojimą.

Planuojama, kad YMS sistemos naudojimas Valdytojo veiklai vykdyti prasidės nuo 2026 m. sausio mėnesio. Dėl šios priežasties nuo minėtos datos:

  • Palaipsniui prijungiant prie YMS sistemos atitinkamas Valdytojo valdomas geležinkelio stotis, tarp Pareiškėjų, remonto įmonių ir Valdytojo Duomenų mainai vyks pagal toliau paaiškintus YMS sistemos sąlygojamus pokyčius;
  • Pareiškėjai ir remonto įmonės apie kiekvieną atitinkamą perėjimo etapą bus informuojami (-os) papildomai, sudarytose naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra sutartyse nurodytais, Pareiškėjo ir remonto įmonių, elektroninio pašto adresais.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad iki YMS naudojimo Valdytojo veiklai vykdyti Pareiškėjai ir remonto įmonės Duomenis į „InfraGo“ galės teikti kaip ir iki šiol, t. y., dviem būdais: 1) rankiniu būdu įvedant Duomenis į elektroninę sistemą arba 2) teikiant Duomenis automatizuotu būdu integruojant savo turimas informacines sistemas su Valdytojo informacinėmis sistemomis. Pareiškėjas, pageidaujantis teikti Duomenis automatizuotu būdu, apie tai turės informuoti Valdytoją elektroniniu paštu pardavimai@ltginfra.lt.

Aktualu, kad iki YMS sistemos naudojimo Valdytojo veiklai vykdyti ir pradėjus šį naudojimą, bus taikomos skirtingos Duomenų pateikimo tvarkos. Šie skirtumai paaiškinami taip:

  1. Valdytojas 2025 m. rugsėjo 18 d. buvo paskelbęs viešąją konsultaciją „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros 2025–2026 m. Tarnybinio traukinių tvarkaraščio tinklo nuostatų pakeitimų projekto“, kurios metu atsižvelgus į suinteresuotųjų asmenų pastabas buvo paskelbta atnaujinta 2025–2026 m. TTT galiojimo laikotarpio Naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūros sutarties (toliau – Sutartis) tipinė forma, t. y. pakeičiant Sutarties 8.1, 8.2, 8.9, 8.10 punktus. Į Sutarties tipinę formą buvo įtrauktas pakeitimas dėl traukinio lapo ir Pasirengimo vežti plano formos, numatytos Sutarties 2 priede (toliau – Pasirengimo vežti plano forma) pildymo ir pateikimo Valdytojui,  ir informacijos teikimo apie praėjusio mėnesio Gavėjo naudojimąsi skirtais Pajėgumais rodiklius susiję su aukščiau paaiškintais YMS sistemos sąlygojamais pokyčiais;
  2. gavus suinteresuotųjų asmenų pastabas, Valdytojas įvertino ir (i) patikslino Sutarties 8.1 ir 8.2 punktus, numatančius Duomenų pateikimo Valdytojui tvarką, taikomą iki YMS sistemos naudojimo Valdytojo veiklai vykdyti bei (ii) į Sutarties tipinę formą įtraukė naujus 8.11 ir 8.21 punktus, numatančius Duomenų pateikimo Valdytojui tvarką, taikomą pradėjus YMS sistemos naudoti Valdytojo veiklai vykdyti; (iii) patikslino Sutarties 8.9 ir 8.10 punktus, numatančius informacijos Valdytojui pateikimo tvarką apie praėjusio mėnesio naudojimosi skirtais Pajėgumais rodiklius, taikomą iki YMS sistemos naudojimo Valdytojo veiklai vykdyti bei (iv) į Sutarties tipinę formą įtraukė naują 8.91 punktą, numatantį Valdytojo atsakomybę pateikti informaciją už praėjusio mėnesio suteiktas Paslaugas, pateikiant atliktų paslaugų aktą Gavėjui, taikomą pradėjus YMS sistemos naudoti Valdytojo veiklai vykdyti;
  3. aukščiau nurodytų pakeitimų pagrindu: (i) iki YMS sistemos naudojimo Valdytojo veiklai vykdyti Pareiškėjai ir remonto įmonės Duomenis Valdytojui teiks pagal šiuo metų galiojančią tvarką: vadovaudamiesi Valdytojo patvirtinta Traukinio lapo įforminimo metodika, M/DI/70/E pildys ir Valdytojui teiks Traukinio lapą bei sudarytų Sutarčių nustatyta tvarka – Pasirengimo vežti plano formą per „InfraGo“, o jai neveikiant – Sutarties 2 priedo formą ; o (ii) pradėjus YMS sistemą naudoti Valdytojo veiklai vykdyti – Pareiškėjai ir remonto įmonės pildys ir Valdytojui teiks naują Traukinio lapo formą (pridedamas priedas, detalizuojantis šios naujos formos duomenis (Excel formatu), apimančią šiuo metu pildomo Traukinio lapo ir Pasirengimo vežti plano formos duomenis.
  4. pradėjus YMS sistemą naudoti Valdytojo veiklai vykdyti Pareiškėjai ir remonto įmonės visais Traukinio lapo pildymo klausimais bus konsultuojami Valdytojo specialistų 24 valandas 7 dienas per savaitę. Pareiškėjai ir remonto įmonės apie Valdytojų specialistų konsultacijų būdą bus informuojami papildomai  sudarytų naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra sutartyse nurodytais Pareiškėjų ir remonto įmonių elektroninio pašto adresais. Be to, Valdytojas teisės aktų nustatyta tvarka paskelbs ir informuos Pareiškėjus ir remonto įmonės apie naujo Traukinio lapo pildymo „InfraGo“ tvarką.

Valdytojas, tęsdamas 2025 ir 2026 metais vykusius susitikimus, kuriuose pristatė ir paaiškino Pareiškėjams, remonto įmonėms ir kitų Valdytojo paslaugų gavėjams planuojamus įgyvendinti pokyčius, susijusius su YMS sistemos naudojimu Valdytojo veiklai vykdyti, iki 2025–2026 m. TTT įsigaliojimo planuoja organizuoti papildomus susitikimus, kuriuose pakartotiniai paaiškins minėtus pokyčius ir atsakys į susijusius klausimus.

Aukščiau paaiškinti pokyčiai detalizuoti pridedamame Tinklo nuostatų projekte: Tinklo nuostatų 4.2.1 punktą „InfraGo“ papildant naujais 5 ir 6 papunkčiais bei į Tinklo nuostatų 6.4 punktą „Geležinkelių transporto eismo informacijos ir stebėjimo priemonės“ papildant naujais 4-8 papunkčius.


¹ Pagal GTK 3 straipsnio 34 dalį – „Pareiškėjas – geležinkelio įmonė (vežėjas), geležinkelio įmonių (vežėjų) tarptautinė grupė, krovinių siuntėjas (gavėjas), ekspeditorius, kuris, norėdamas teikti viešąsias keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugas arba turėdamas komercinių interesų, pageidauja įsigyti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų“.

² Įmonės, kurios važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos.