Keturi sandėliai virto vienu: kaip centralizacija pakeitė tiekimo grandinę ir sutaupė tūkstančius eurų

Kaip vienas sprendimas gali pakeisti visą tiekimo grandinę, sutaupyti dešimtis tūkstančių eurų ir palengvinti darbuotojų darbą? Atsakymas – sandėlių centralizacija. 

Kodėl prireikė pokyčių? 

Analizuodami sandėlių užimtumą ir atsargų išdavimo procesus pastebėjome, kad darbuotojai daug laiko praleidžia keliaudami į sandėlius. Šis laikas galėtų būti skirtas svarbiausiam darbui – saugios infrastruktūros priežiūrai. Taip buvo pasiūlyta idėja sujungti keturis regioninius sandėlius į vieną centrinį.  

“Šiandien organizacijos nuolat siekia veikti efektyviau, mažinti kaštus ir užtikrinti sklandžius procesus. Vienas ryškiausių pavyzdžių – Techninės priežiūros padalinio iniciatyvos, kurios ne tik modernizuoja infrastruktūrą, bet ir drąsiai diegia pokyčius visoje tiekimo grandinėje. Galima pasidžiaugti, kad šiais metais mūsų įmonė įvairių LEAN ir kitų iniciatyvų dėka sugeneravo daugiau nei 5 mln. eurų naudos valstybei”, – sako įmonės vadovas Vytis Žalimas. 

Kaip įgyvendinome projektą? 

Pokyčiai prasidėjo nuo pilotinio projekto, kai Kauno ir Vilniaus sandėliai buvo sujungti, o atsargų pristatymui pasitelktos kurjerių įmonės. Modelis pasiteisino, todėl Kauno, Vilniaus, Šiaulių ir Klaipėdos sandėliai buvo centralizuoti Šiauliuose – vietoje, kuri geriausiai atitiko keliamus kriterijus. 

Visame procese taikėme LEAN metodikas: 5S standartą, vizualinį valdymą, KANBAN sistemą, standartizuotus procesus, KAIZEN iniciatyvas ir nuolatinius Gemba vizitus. Nuo idėjos iki įgyvendinimo praėjo dveji metai, tačiau tai tik pradžia – LEAN kultūra užtikrina nuolatinį tobulėjimą. 

Rezultatai kalba patys už save 

  • 83 000 € sutaupytų kaštų per metus 
  • 900 m² atlaisvintų patalpų 
  • 11 000 l mažesnės degalų sąnaudos 
  • 3 200 val. sutaupytų darbo valandų 

Darbuotojams tai reiškia patogesnį aptarnavimą – prekės pristatomos tiesiai į darbo vietą, todėl nebereikia gaišti laiko kelionėms. Tiekimo grandinė tapo lankstesnė, pašalintas dubliuojantis darbas, sumažintos perteklinės atsargos, o organizacija įgijo tvaresnį veiklos modelį. 

Kas toliau? 

Centralizacija – ne vienkartinis projektas, o nuolatinis tobulėjimo procesas. Įmonė ir toliau diegia LEAN kultūrą, siekdama dar didesnio efektyvumo ir tvarumo.