Elektrifikavimas: Vilnius–Klaipėda

Elektrifikavimo projekto apžvalga

2018 m.
Elektrifikavimo konkursas paskelbtas 2018 m. pradžioje
2019 m.
Gruodžio 20 d. pasirašyta sutartis
2022 m.
Lygiagrečiai elektrifikuojami visi 3 etapai.
2025 m. II ketv.
Projekto pabaiga
Lietuvos Geležinkeliai
I ETAPAS
Vilniaus geležinkelio mazgas
II ETAPAS
Ruožas Kaišiadorys–Radviliškis
III ETAPAS
Ruožas Radviliškis–Klaipėda (Draugystės st.)

Projekto nauda

Aplinkosauginė nauda

Lietuvoje transporto sektoriui tenka didžiausia į orą išmetamų teršalų dalis. Įgyvendinus projektą, oro tarša sumažės 150 tūkstančių tonų per metus. Skaičiuojama, kad per visą eksploatacijos laikotarpį dėl mažesnės taršos projekto socialinė ekonominė nauda viršys 700 mln. eurų.

Oro tarša sumažės 150 tūkst. tonų per metus

Projekto socialinė ekonominė nauda >700 mln. Eur

Ekonominė nauda

Vertinama, kad dėl mažesnių energijos ir riedmenų priežiūros sąnaudų Lietuvos geležinkelių tinkle veikiantys vežėjai potencialiai sutaupys apie 505 mln. eurų ir projektas atsipirks per 19 metų. Geležinkelio elektrifikavimas darys didelę įtaką Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumui.

Projektas atsipirks per 19 metų

Sutaupymai dėl mažesnių sąnaudų 505 ml. Eur

Trukmė iki 2025 m. II ketv.
Projekto vertė 457 mln. Eur
Maksimalus greitis ruože 160 km/h
Ruožo ilgis 731 km Bendras išskleistas elektrifikuotų geležinkelių kelių ilgis Lietuvoje sudarytų apie 28 proc.

Elektrifikavimo projekto vystytojas

Projekto vystytojas – AB „LTG Infra“
100 proc. AB „LTG Infra“ akcijų priklauso AB „Lietuvos geležinkeliai“.

Mes, AB „LTG Infra“:

  • Esame atsakingi už Lietuvos geležinkelių tinklo infrastruktūrą, saugumą, modernizavimą bei plėtrą;
  • Siekiame užtikrinti geriausias sąlygas keleivių ir krovinių pervežimui;
  • Kuriame ir prižiūrime patikimą ir efektyvią infrastruktūrą;
  • Telkiame geriausią darbuotojų komandą, kurie atsakingai kiekvieną dieną atlieka savo pareigas;
  • Užtikriname Lietuvos geležinkelių techninę sąveiką su Europos geležinkeliais;
  • Įgyvendiname šiuolaikinius saugos ir aplinkosaugos reikalavimus.

Projektavimo ir įrengimo rangovas - jungtinės veiklos partneriai „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“.
Ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą konkurse pateikė bendrovių „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“ konsorciumas. Jungtinės veiklos sutarties partneriai turi didelę patirtį vykdant su geležinkelio infrastruktūros projektus visame pasaulyje.

„Elecnor“ nuo 1958 metų veikianti Ispanijos bendrovė, turinti patirties dideliuose infrastruktūros projektuose bent 55 pasaulio šalyse - nuo Europos iki Čilės ir Saudo Arabijos. Grupėje dirba apie 14 tūkst. darbuotojų, apyvarta siekia 2,3 mlrd. eurų.

Nugalėtojas buvo pasirinktas remiantis ekonominio naudingumo kriterijais.

Projekto finansavimas

Finansavimas:

  • ES investicijos:
    ~200 mln. eurų Europos Sąjungos fondų finansavimas.
  • Bendrovės investicijos ir valstybės biudžeto lėšos:
    Likusi Europos Sąjungos fondų nefinansuojama projekto vertė.

 

Techniniai parametrai

Kontaktinis tinklas:
1×25 kV, Vilniaus mazge
2×25 kV, Kaišiadorys–Klaipėda atkarpoje

Visų kelių kontaktinio tinklo konstrukcijos užtikrinamas greitis:
160 km/h

Krauto prekinio sąstato svoris:
ne mažiau kaip 6 000 t

Nenutrūkstamas elektros tiekimo užtikrinimas:
n-1 funkcija gretimose traukos pastotėse

Traukinių skaičius per parą:
32 poros prekinių traukinių ir 10 porų keleivinių traukinių

Kontaktinio tinklo sistemos tarnavimo laikotarpis:
50 metų

Naujienos apie elektrifikavimą

Pradedami paskutinio Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo etapo rangos darbai

Ruože Radviliškis–Klaipėda prasidėjo paskutinio (3-ojo) svarbiausios šalies geležinkelio arterijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo etapo rangos darbai.